Vertalen van onze visie
Het belangrijkste van 2021 vond ik de ontwikkeling van onze plannen en de inzet waarmee dat vorm kreeg. Het met elkaar op een open en constructieve manier richting aan onze strategie geven, leidde tot meer eenheid in het vormgeven van de plannen om daar uiteindelijk te komen. Letterlijk hoorde je in de wandelgangen: "dat past wel binnen onze nieuwe strategie, of binnen die ambitie of pijler." Mooi!
Samen richting bepalen
Om in onze toewijding en enthousiasme niet alle kanten op te schieten, bepaalden we vier pijlers:
- Data inzichtelijk maken
- Interne dashboarding
- Product-dienstverlening
- (Campus)recruitment
Deze komen voort uit de disciplineplannen die elke discipline met elkaar opstelde. Een mooi traject dat de saamhorigheid en vooruitstrevendheid van onze organisatie toont.
"Samen bepaalden we vier pijlers waar we ons op focussen."
Elke discipline presenteerde hun eigen doelstellingen en acties in lijn met de ambities richting 2025. Een overvloed aan initiatieven passeerde de revue. Goede initiatieven die we uiteindelijk moesten filteren tot de vier pijlers waar we ons in eerste instantie op focussen. Want je kan wel alles willen, maar het moet ook goed gebeuren. En kwaliteit is nog altijd een belangrijk uitgangspunt voor ons.
Dat is één van de redenen dat ons Practice management project langer duurde dan gepland. Maar door die hang naar kwaliteit en daar ook de tijd voor te nemen, verliep uiteindelijk eind 2021 de migratie van dit grote project boven verwachting.
Op het moment dat na de disciplineplannen ook de vier pijlers en de daarbij horende KPI’s duidelijk waren, zag je direct weer initiatieven ontstaan. Dat kon ook omdat we kwalitatief onze organisatie op orde hebben. Natuurlijk kan het altijd beter, maar je ziet dat het schakelen binnen de organisatie steeds gemakkelijker gaat. Projecten zijn op diverse plekken bij verschillende expertises goed weg te zetten. Ik ben dan ook trots op die veelzijdigheid van onze organisatie.