De Europese Commissie (EC) heeft de herziene CO2-normen voor vrachtauto’s, trekkers, trailers en semitrailers bekendgemaakt. Wat betekent dit voor de transportsector?
De afspraken over de toegang tot milieuzones in verband met langere levertijden van EuroVI-vrachtauto’s, gelden nadrukkelijk niet voor zero-emissiezones.
Vertraging door files , de wens/noodzaak om de CO2-uitstoot te reduceren of streven naar een efficiëntere logistiek. Genoeg redenen om andere modaliteiten dan wegvervoer te onderzoeken.
Heb je vragen over de aanschaf en financiering van materieel, subsidies, calculaties, inzet van chauffeurs of strategische keuzes? Wij denken met je mee!
Realtime financieel inzicht; dat maakt dat je weet hoe je transportonderneming er op dit moment voor staat en waar acties nodig zijn. Dat kan met het transportdashboard!
Ontdek op 23 april hoe de transport- en logistieksector omgaat met uitdagingen zoals nieuwe regelgeving, internationale handelsonvoorspelbaarheid en duurzaamheid. Meld je gratis nu aan!
Voor de transportsector gelden uitzonderingen voor de meldingsplicht WagwEU. In dit artikel lees je welke dit zijn.
Hoe kan je CO2 besparen tijdens de transport van goederen? Wij geven je 8 tips!
Deze daggeldvergoeding wordt in de loonbelasting als loon gezien, maar is niet belast, omdat het gericht is vrijgesteld.
De uitspraak kan gevolgen hebben voor de wijze waarop transportbedrijven buitenlandse chauffeurs inzetten.
AanZET is gericht op ondernemers die een nieuwe N2 of N3 vrachtauto willen aanschaffen en hiervoor gaan voor een schone emissieloze vrachtauto.
Je wilt een eenmaal gevonden chauffeur snel binden, maar er zitten risico’s aan het inzetten van chauffeurs die niet je 'eigen' chauffeurs zijn.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste transportnieuws? Schrijf je in!